måndag 29 maj 2017

Gula prickar i mitt vansinne

Att bli blind i sinnet är nästan som att bli blind på riktigt. Man kan inte se klart, gula prickar dyker upp och förhindrar klar syn på ställen som borde vara klara. Man blir inte helt blind men det ä som att stirra in i en sol som väljer ut vad som skyms, som en selektiv revisor som dessutom förstärker det som inte finns där och bokför den som Skuld.

I mitt Väl bor en vrede
som den roar sig med

Mitt Väl som borde färdas på den rakaste av vägsträckor
drabbas av de dummaste av vägarbetare
Mitt Väl måste lida av dem

Vreden tillåter få ögonblick av klarhet
Få ögonblick av raksträckor
Få ögonblick av annat än Gula Fläckar

Vreden bajsar senap i hjärnan
som rinner ner i en ränna 
Skit rinner nedåt 
Orsakar de Gula fläckarna

Mitt väl slirar på den gula vägen
av senap


Varför städar inte vägarbetarna upp?

Jag tror jag ska bajsa i deras frukost.
Senap i vällingen
De förtjänar Väl


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar